Waarom een SEO & Content Marketing Agentschap inschakelen?

Misschien heeft u de in-house vs outsourcing voor-en nadelen al overwogen. U heeft meer controle over de activiteiten met in-house personeel, maar meer expertise & tijd om handen met een agentschap. In-house personeel vereist meer administratie en toewijding, maar outsourcing lijkt ook een grote financiële onderneming.

Echter, wat veel bedrijven niet begrijpen, is hoeveel expertise u in huis haalt wanneer u een bureau inhuurt zoals bijvoorbeeld seovoorboekhouders met toegewijde SEO specialisten

Waarom is SEO belangrijk?

SEO moet een prioriteit zijn voor elk modern bedrijf, maar het is niet het soort marketing techniek die kan worden geïmplementeerd in een nacht. Het kan verleidelijk zijn om uw bestaande marketing team te pushen naar de implementatie van een SEO en content marketing strategie, maar de realiteit is dat succesvolle SEO zeer specialistische expertise en een grote hoeveelheid tijd en toewijding vereist. Dat is waar een SEO-specialist om de hoek komt kijken.

Wat doet een SEO specialist?

Bureaus die gespecialiseerd zijn in SEO behandelen alle aspecten van zoekmachineoptimalisatie, van het onderzoeken van zoekwoorden tot het analyseren van organisch verkeer, het beheren van linkbuilding, contentcreatie en design onderweg. Ze stemmen contentmarketingstrategieën af op SEO-strategieën en formuleren uitvoerbare plannen om het organische verkeer, de verkoop en de leads van hun klanten te verhogen. Ze blijven ook de nieuwste trends voor om ervoor te zorgen dat de organische zoekmachine-aanwezigheid van hun klanten gelijke tred houdt met de concurrentie.

Dus, wat is het nadeel van het inhuren van een SEO-specialist in-house, in plaats van het inhuren van een bureau? Nou, er zijn vele. Laten we eens een diepgaande blik werpen op waarom een SEO en content marketing services agentschap een betere investering zou kunnen zijn dan een in-house hire.

1. BUREAUS KUNNEN BETAALBAAR ZIJN

Hoewel het jaarsalaris van een junior marketing of SEO-huur aantrekkelijk kan lijken, moet u zich ervan bewust zijn dat een enkele werknemer waarschijnlijk niet de vaardigheden en ervaring heeft om alle aspecten van uw SEO- en contentmarketingstrategie te behandelen. Als ze dat wel kunnen, is het waarschijnlijk dat ze een zeer ervaren kandidaat moeten zijn, wat een nog hoger salaris betekent. Ter referentie: het gemiddelde salaris van een SEO Manager ligt rond de 32.137 pond, en dat van een Digital Marketing Manager rond de 32.183 pond, hoewel de topkandidaten in deze functies meer dan 47.000 pond verdienen. Bovendien moet u rekening houden met aanwervingskosten, betaald verlof, ziekteverlof, voordelen, pensioenen en alle andere overheadkosten die gepaard gaan met het toevoegen van een nieuwe werknemer aan de loonlijst. Wanneer u een bureau inhuurt, kunt u over uw budget praten en een serviceniveau krijgen dat daarop is afgestemd. Wanneer u het eens bent over de tarieven, weet u zeker dat u alle expertise en service krijgt die u nodig hebt, zonder de extra overheadkosten van extra personeelsleden die direct op uw loonlijst staan.

2. U HOEFT NIET TE BETALEN VOOR OPLEIDINGSKOSTEN VAN UITZENDBUREAUS

Er is momenteel een serieus tekort aan vaardigheden in de marketingindustrie door de snelle ontwikkeling van marketingtrends en -technologieën. Het is onwaarschijnlijk dat een interne medewerker, hoe ervaren ook, over de vaardigheden beschikt die nodig zijn om alle aspecten van uw SEO- en contentmarketingstrategie uit te voeren. Veel bedrijven omzeilen dit door personeel te voorzien van voortdurende training, maar dit is duur en kost tijd. U hoeft nooit een agentschap te trainen; het is hun taak om op de hoogte te zijn van de laatste trends en technologieën, en hun collectieve kennis betekent dat u zich geen zorgen hoeft te maken over een vaardigheidskloof.

3. U KUNT EEN FRISSE BLIK KRIJGEN

Wanneer u intern personeel inhuurt, kunnen zij een beter inzicht krijgen in uw merk, bedrijf en klanten, omdat ze binnen het bedrijf werken. Maar dit is niet altijd een goede zaak. Een agentschap kan u een frisse kijk geven, uw bedrijf vanuit een nieuw licht bekijken en hun ervaring uit andere sectoren gebruiken om nieuwe ideeën en technieken aan te reiken die interne medewerkers misschien nooit eerder hebben overwogen.

4. BUREAUS KUNNEN ZAKEN VANUIT HET OOGPUNT VAN DE CONSUMENT BEKIJKEN

Een ander voordeel van het frisse perspectief van bureaus? Ze kunnen dingen bekijken vanuit een meer klantgericht standpunt, iets wat moeilijk kan zijn voor interne medewerkers wanneer ze van dag tot dag in de nitty gritty van het bedrijf zitten.

5. U KUNT NIEUWE IDEEËN UITPROBEREN

Voor interne medewerkers kan het moeilijk zijn om risico’s te nemen en grote veranderingen in de status quo aan te brengen, niet alleen omdat ze hun baan op het spel zetten wanneer ze nieuwe ideeën uitproberen, maar ook omdat ze misschien niet de vaardigheden en ervaring hebben die nodig zijn om ze met succes uit te voeren. Bureaus zijn veel beter toegerust om nieuwe ideeën uit te proberen die misschien iets meer risico inhouden, maar wel veel opleveren.

logo

Contact Info

Bereikbaar op doordeweekse dagen van:

9 uur t/m 17 uur

Weekend dicht

Copyright 2020 ALPHA-ICT ©  All Rights Reserved