De sneltrein die social media met de hoofdletter WWW heet


social media infographicHeb je al iets op je “wall” gezet vandaag? En zou je dat lekkere recept niet eens “pinnen”? Die foto van ons samen, heb je die al via Instagram gedeeld? Of ben je nog bezig met het schrijven van je blog? Niet vergeten te “tweeten” zodra deze online staat hoor! Als ik dit 15 jaar terug had geschreven dan werd ik uitgelachen, maar vandaag de dag kunnen we ons geen leven zonder social media meer voorstellen. Het wordt tijd voor een historisch overzicht… 

 

 

Lees meer

Het consumenten koopproces

Onder promotie van een product of dienst valt meer dan alleen het adverteren en uitgeven van brochures, er zijn allerhande tools die ingezet kunnen worden. Je moet er dan ook op voorbereid zijn om alles uit de kast te halen wanneer je potentiële consumenten wilt bereiken, overtuigen en vooral vasthouden.

De processen
Bepaal eerst om welke fase het gaat binnen het koopproces, stem daar de bijbehorende promotiemiddelen op af.

Lees meer

Het geven van kortingen
 

Kortingen zijn meer dan alleen maar het verlagen van je prijzen om minder goed verkopende producten aan de man te brengen. Ze zijn ook zeer geschikt als promotie middel om consumenten over de streep te trekken om een product direct aan te schaffen, in plaats van te wachten tot een later moment. Vraag je online marketing specialist om meer advies voordat je een van de volgende varianten in gaat zetten.

Lees meer

Online Scans nu bij Alpha ICT

Bij Alpha ICT kun je sinds kort ook online scans laten uitvoeren, deze bestaan uit de online marketing scan en de online concurrentie scan. Deze komen goed van pas wanneer je van plan bent te starten met een website, webshop of online marketing maar geen idee hebt waar je moet beginnen. Daarnaast is de scan zeer geschikt wanneer binnen jouw bedrijf of organisatie de website, webshop of online marketing niet de gewenste resultaten behalen. Of wanneer je simpelweg wilt weten hoe je jouw onderneming nog beter in de markt kunt zetten.

Lees meer

Alles over verkeerskanalen

Iedereen met een website of shop wil natuurlijk zoveel mogelijk verkeer dat uiteindelijk resulteert in het behalen van meer leads of sales. Het verkrijgen van verkeer is wat zo lastig is aan online marketing, daarvoor kun je diverse kanalen inzetten. Deze kanalen worden door de online marketing specialist ook wel “verkeerskanalen” genoemd. Welke kanalen er zijn en wat ze inhouden is waar dit artikel over gaat. We hopen je zo meer inzicht te kunnen geven in de diverse kanalen die er zijn.
Lees meer

online marketing specialistHow to Pinterest

Dat ik van de nieuwe trends ben mag wel duidelijk zijn, zo gebruik ik Pinterest alweer bijna 1 jaar en zijn mijn boards al goed gevuld! Het fijne is dat je zelf het onderwerp van je board kunt bepalen, je creëert eigenlijk een mood board voor alles wat voor jou of je bedrijf van belang is. Als online marketing specialist deel ik nu met je hoe je dit kunt integreren, bij het juist inzetten kan dit kanaal bijdragen aan het verhogen van je omzet.

Lees meer

6 Tips voor het schrijven van web content

 

Schrijven voor het web blijft een lastig iets, ook als online marketing expert is het bijvoorbeeld een uitdaging nieuw materiaal te vinden om over te schrijven Al snel zet je teveel aan informatie in de online teksten, hierdoor ziet de bezoeker door de bomen het bos niet meer en zal deze ergens anders kijken waar het wel duidelijk staat. Hoe het dan wel moet? Wij geven je hier de belangrijkste tips…  online marketing specialist

Lees meer

Online marketing specialist

Google Envelopes (concept)      

 

Zolang het geen bankafschriften, belastingaangifte of meer van dergelijke post is, krijgt iedereen graag een echte brief. Designers Rahul Mahtani en Yofred Moik van de Industrial Design program op de Syracuse Universiteit zijn met een concept gekomen… Google Envelopes. Hoe geweldig zou het zijn om de koers van de post aan te duiden op de envelop?!

Lees hier meer…

Europese studie bevestigt: 67% blokkeert Facebook

 

Uit een recent gepubliceerd onderzoek van Easynet en Ipanema Technologies, blijkt dat  Europese CIO’s de voordelen van sociale media niet benutten. Hierdoor lopen bedrijven het risico dat zij van hun klanten vervreemden, inefficiënte marketingstrategieën ontwikkelen, medewerkers demotiveren en hun voorsprong op de concurrentie verliezen. 

Lees verder op Dutch Cowboys